dinsdag 23 oktober 2012

Mobile Fundraising voor microkredieten



[door Richard Otto] Veel goede doelen hebben flink wat uitdagingen. Bij veel organisaties zien hun ledenbestand vergrijzen en (nieuwe) jonge donateurs is lastig doordat deze doelgroep moeilijker met de traditionele media te bereiken (en te beraken) is. Daarnaast worden de regels van telefonische benadering door callcenters steeds strenger.

Het project Pennies for life gooit het over een andere boeg en zet op een creatieve wijze mobile fundraising in.




In een winkelcentrum in Engeland werden grote interactieve outdoor posters gebruikt met Afrikaanse vrouwen die hun eigen bedrijf willen opzetten. Hiervoor zijn microcredieten nodig. Het winkelend publiek kon middels het sturen van een premium SMS geld doneren. Hun donatie werd direct beloond. Voor 21 Afrikaanse vrouwen in het eerste weekend voldoende donaties opgehaald om een bedrijf op te zetten.

Een mooi project waarin goed te zien is dat het gebruik van SMS door nieuwe messaging services verouderd lijkt, maar nog steeds goed in te zetten is.

Zie onderstaande video voor meer informatie:


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen