dinsdag 23 oktober 2012

Sponsors mobiliseren Straatvogels



[door Richard Otto] Voor het zero-budget project 'Straatvogels' hebben diverse sponsors zoals KPN, Mediacollege Amsterdam en Concepts2Go een bijdrage geleverd. Straatvogels zijn daklozen die via Twitter een inkijkje geven in hun leven.



Het gaat het project Straatvogels is vorige maand van start gegaan en door de daginvulling van daklozen staat de mobiele telefoon centraal. Oa KPN stelt vijf smartphones ter beschikking voor dit project en Concepts2go heeft meegewerkt aan de mobile website.

Project Straatvogels heef als doel om de stem van enkele daklozen meer reikwijdte te geven. "We zijn benieuwd wat er gebeurd als daklozen die zo anders in de stad leven, zichtbaar worden via Twitter. Het effect is niet te voorspellen. We laten ons leiden door de twitteraars en de volgers.", aldus het Protestantse Diaconie Amsterdam

Straatvogels loopt tot 1 oktober 2012 De dakloze twitteraars worden individueel gecoached en ook na afloop van het project kunnen zij - als zij dat wensen - rekenen op professionele steun. Straatvogels is gebaseerd op het project ‘Underheard in New York’.

Kijk voor meer informatie op: http://www.straatvogels.nl/




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen