dinsdag 6 november 2012

WORKSHOP: Succesvolle strategie voor Mobile Marketing en Social Media in 2013


Het hebben van een  mobiele strategie is in 2013 niet langer een nice-to-have, maar ook voor jouw organisatie een essentieel vereiste om de aandacht van je achterban tussen 25 en 50 jaar te kunnen
vasthouden. Binnen deze doelgroep zullen TV, radio en print het in 2013 definitief afleggen tegen de razendsnelle groei van smart phones en tablets. In 2014 zal in Nederland het mobiele internetgebruik groter zijn dan het ‘traditionele’ internetgebruik via een desktop.  

Ook een strategie om zo  succesvol mogelijk te zijn op de sociale media als Facebook, Twitter en LinkedIn is een absolute vereiste om nieuwe en bestaande donateurs te bereiken.  Bovendien hebben mobiel internet  en  social media een grote versterkende invloed op elkaar. Maar liefst 50% van het gebruik van social media vond in 2012 al plaats via de smartphone.

Tijdens deze workshop, die speciaal voor non-profit organisaties is ontwikkeld, zul je zien hoe je een
mobile strategie en een social media strategie kunt ontwikkelen voor het behalen van de fondsenwervende en communicatieve doelstellingen van jouw organisatie.

In de ochtend worden de belangrijkste mobiele trends en ontwikkelingen en alle mobile marketing
instrumenten overzichtelijk gepresenteerd en besproken. Ook worden er diverse cases behandeld,
waarbij we leren van de successen en fouten van andere organisaties binnen het mobiele kanaal.
In de middag besteden we veel aandacht aan sociale media, met name Facebook.  Hoe ga je nu het
beste met dit medium om als organisatie? Wat heb je aan likes? De opgedane ervaring in de afgelopen
jaren bieden een hoop haakjes voor  succesvolle goede doelen pages. Daarnaast zullen we ook op dit
vlak een aantal succesvolle cases behandelen.

Aan het eind van de dag bekijken we gezamenlijk de mobiele applicaties en Facebook pagina’s van de
deelnemende organisaties en formuleren we met elkaar concrete verbeterpunten waar je de volgende
dag mee aan de slag kunt.

Praktische informatie
De training vindt plaats op  donderdag 13 december 2012, van 10.00  – 16.00 uur, in het kantoorpand van Nassau aan de Sarphatistraat 370 te Amsterdam. Het gebouw is goed bereikbaar met openbaar vervoer. Inschrijven is mogelijk tot een week voorafgaand aan
de training, dus uiterlijk 7 december 2012. Deelname aan deze training kost 575,- euro (excl BTW). Kosteloos annuleren van de deelname is mogelijk tot uiterlijk twee weken vóór de training. Bij afmeldingen die deze termijn overschrijden zijn wij genoodzaakt het gehele bedrag in rekening te brengen. Voor meer info: ramses@nasssau.nu/ +31 20 520 65 55

Overige Informatie:

Richard  Otto is sinds 2005 actief in de Mobile Marketing en advertising. Bij diverse Mobile Marketing bureaus is hij verantwoordelijk geweest voor het ontwikkelen van mobiele marketing campagnes voor klanten als Greenpeace, Vodafone, ABN AMRO, ANWB, Terre des Hommes en VARAGids. Sinds begin 2012 heeft hij zijn eigen bureau opgericht met de naam Mobile Marketing Nederland. In 2011 richtte
Richard de populaire weblog MobileMarketing.nl op in samenwerking met Adformatie. Richard schreef diverse artikelen voor onder andere Vakblad Fondsenwerving over Mobile Fundraising.

Jesse Goedel is expert op het gebied van Social Media  (Facebook in het bijzonder). Hij heeft bij een aantal grote bureaus gewerkt en heeft meer dan 300 Facebook apps en campagnes op zijn naam staan voor onder andere Rode Kruis, Unicef, Artsen zonder grenzen, Stichting Muses en Alpe d' Huzes. Jesse startte  iPhone5.nl, inmiddels de grootste site en community rondom de iPhone 5. De viral die hij hiervoor zelf ontwikkelde, genereerde binnen 2 weken meer dan 2,5 miljoen views. In 2012 heeft hij het Facebook Marketing bureau WeDigital opgericht.



Ramses Man is sinds eind jaren negentig actief in de fondsenwervende sector en heeft een brede ervaring opgebouwd, zowel aan de bureaukant als bij wervende organisaties. In 2008 startte hij samen met Vera Peerdeman fondsenwervingbureau Nassau.Ramses is een ervaren spreker op (inter)nationale fondsenwervingcongressen en was van 2005 tot 2011 voorzitter van het Nederlands Genootschap voor
Fondsenwervers. Ramses geeft voor de Alfred Mozer Stichting regelmatig politieke campagnetrainingen in OostEuropa.




Deze training is een initiatief van adviesbureau Nassau. Wij adviseren en assisteren non-profit 
organisaties bij hun fondsenwervende activiteiten. Van het in kaart brengen van doelstellingen, tot 
het inrichten van een weldoordachte wervingsstrategie en het uiteindelijk verwerven van giften bij 
particulieren, bedrijven, fondsen en stichtingen. Nassau is een full service fondsenwervingadviesbureau en staat voor vernieuwing en verbreding van fondsenwerving. Meer 
informatie over Nassau vind je op www.nassau.nu (registratie formulier is hier te vinden).


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen