donderdag 10 oktober 2013

Augmented Reality ingezet om kinderen een ontbijt te geven

[door Wietske Mous] Augmented reality wordt naast het interactief maken van reclame-uitingen van merken ook steeds vaker ingezet om fondsenwervingscampagnes onder de aandacht te brengen. Zo heeft onlangs het Engelse bedrijf Blippar samen met The Daily Mirror haar augmented reality app ingezet om de campagne ‘Geef een kind een ontbijt’ van Kellogg’s te ondersteunen. 

In Groot-BrittanniĆ« gaan er elke dag 820.000 kinderen met honger naar school. Een schokkend aantal. Kellogg’s zet zich al sinds 1998 voor deze kinderen. Eerder hebben ze ontbijtclubs op meer dan 550 scholen opgezet en nu willen ze met de actie ‘Geef een kind een ontbijt’ het Britse publiek ervan bewust maken hoe belangrijk het is om elke dag voor een ontbijt voor hun kinderen te zorgen.

Door het downloaden van de Blippar app werden lezers van de Daily Mirror in staat gesteld het artikel over de ontbijtcampagne te ‘blippen’. Op het moment dat je je mobiele telefoon voor het campagnebeeld houdt, verschijnt er een video op je scherm die je ook via de app weer kan delen. Elke keer dat iemand het filmpje bekijkt of deelt via facebook of twitter, geeft Kellogg’s een ontbijt aan een kind dat anders met honger naar school zou gaan. Doneren werd de lezers van de krant zo heel erg makkelijk gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen