maandag 9 december 2013

’Slechts 1/3 Goede Doelen heeft een mobiel geoptimaliseerde site’

[PERSBERICHT] MobileMarketing.nl heeft voor de derde maal de mobile presence van de 50 grootste Goede Doelen onder de loep genomen. Dit maal zijn alleen de websites van de organisatie bekeken of deze geoptimaliseerd zijn voor sterk toenemende gebruik van smartphones. In de laatste maand van 2013 hebben 34% van de charitatieve organisaties een voor mobiel geoptimaliseerde website website. Zeven maanden geleden was dit nog 20%. Vooral de top 25 goede doelen laten een verdubbeling zien (40% in dec '13 tov 20% in mei 2013).

Richard Otto (MobileMarketing.nl): ”Het is nog steeds opmerkelijk dat veel goede doelen bij de inzet van mobiel eerst aan apps denken, terwijl hun website op smartphones nog niet optimaal functioneert. De websites doen het wel, maar zijn verre van gebruiksvriendelijk. Meer dan 65% van de Nederlanders heeft een smartphone en bij veel goede doelen komt meer dan 20% van het site bezoek vanaf mobile devices. Door de enorme groei in mobiele consumptie is een goed voor mobiel werkende evident om nieuwe donateurs aan je te kunnen binden. De meeste 'mobile optimized' websites geven een makkelijk leesbare informatie voor de gebruiker. De steeds beter werkende mobiele donatie mogelijkheden, zullen komende jaren een steeds belangrijker onderdeel vormen van fondsenwerving."

1 opmerking:

  1. Het is inderdaad erg opvallend dat men eerst aan apps denkt en dan pas aan een geoptimaliseerde website. Een geoptimaliseerde website zou eigenlijk de basis moeten zijn en is bovendien bijna van noodzaak in deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen