maandag 21 juli 2014

Onderzoek naar mobiel doneren in Nederland

[door Richard Otto] Motivaction heeft in opdracht van Sanoma onlangs een onderzoek verricht naar mobiel doneren. Uit dit onderzoek blijkt dat de bekendheid met verschillende concepten van mobiel doneren laag is.  Ook staat bijna driekwart van de respondenten nog niet open voor mobiel doneren.



Vooral bij vrouwen en ouderen is de bereidheid om mobiel een donatie te doen laag. 'Onbekend maakt onbemind': Vooral de onbekendheid van mobiel doneren is een reden om dit niet te doen. Ook veiligheid is een belangrijke issue voor de lage bereidwilligheid. Van de respondenten die wel bekend zijn met mobiel doneren, heeft 40% wel eens een donatie gedaan.

De perceptie die men van mobiel doneren heeft is dat het snel en flexibel is. Het gemak van mobiel doneren is minder van belang. In totaal zijn er 567 respondentenb in de leeftijd van 18 tm 65 ondervraagd.

Het onderzoek is hier te lezen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen